Där satt den!

 
 Nu har jag kommit över min ekonomiska "spärr"! Det känns bra att allt strävande av sparande och investerande var värt att bry sig om. Jag tror ihet att jag hade orkat resa mig och kämpa vidare med det målet som jag har med ekonmin, om jag inte hade kommit över spärren nu. Det krävs ändå ganska mycket av mig för att klara av det. Det är lätt att sitta och räkna och få ihop det, men man ska ju också i praktiken klara av att dar in pengarna och sen spara dom osv... Jag tycker inte att det är lätt eftersom jag innerst inne tycker att det är så tråkigt att spara pengar. Det är ju roligare att bränna pengar än att spara dom. Ska man vara ärlig så är ju inte pengar så roliga att vända och vrida på efter ett tag. Det är ju vad man byter cash mot som räknas i slutändan. Det tycker jag i alla fall. 
 
Nu när jag har kommit över spärren så kommer andra saker som jag vill göra för pengar vara lättare att lösa. Jag känner det redan nu i skrivandets stund. Jag känner också att dessa pengar som jag nu har fått ihop under det senaste halvåret, kommer jag inte att förlora eller bränna. Jag vet ju forfranade inte om jag kommer att klara mitt slutgiltiga ekonomiska mål för i år, men jag har svårt att tro att jag kommer att slarva så mycket i år så att jag inte minst kommer att ha dessa pengar på mitt sparkonto när året är slut. 
 
Nu kan jag titta på olika resor och upplevelser igen och faktiskt se att det är möjligt, utan att sabba mina ekonomiska mål som jag har framöver. Att jag har kommit över den första spärren gör också att jag kommer att ha det mer stabilt och bra ekonomiskt än vad jag någonsin har haft tidigare.  Jag fick upp detta en nivå nu och det var länge sen som jag kände mig så nöjd som jag nu gör med något som jag har fixat. 
 
Sen får jag inte glömma att jag inte klar än. Jag är långt ifrån klar. Jag får ju fortsätta vara noga och hålla mig till vad jag har planerat med ekonmin. Jag vill ju mer, men att komma över spärren gör ju att det känns lättare att fortsätta och det är ju också en bekräftelse på att jag är på rätt väg. Det är bara att fortsätta köra på och göra min grej. Jaga inga andra människor för att få saker gjorda och det viktigaste av allt är att jag mår bra. Annars spelar ju inget annat någon roll. Detta och mycket mer ska jag fortsätta att tänka på. 
 
 
 


Klockan 23:00 #tröttblogg #bild

 


Dapa Music

 


Sophie Mai ❤❤❤❤

 


177 cm. #instagram

 


Kapten Mat

 


#instagram

 


#instagram

 


Jag ger inte upp.

 På fredag når jag min ekonomiska "spärr". Jag når en liten milstolpe i ekonmin och jag är ganska säker på att jag klarar det. Jag har ju lyckats hålla min planerade budget i snart ett halvår. Varje månad har jag gjort exakt som planerat och allt har funkat till 100%. I alla fall när det kommer till hur mycket pengar jag vill spara. 
 
 
Men jag har ju andra mål för i år också. Jag försöker hitta lösningar på hur jag ska göra för att få ihop pengar till lite resor och en annan upplevelse, samtidigt som jag ändå ska spara pengar och nå mina ekonmiska mål för 2026. 
 
Hittills i år har jag egentligen inte hittat någon lösning, förutom för en upplevsle grej. Det är Bokmässan i Göteborg till hösten. Den grejen ska inte vara några problem med att klara. Jag vet bara inte just nu hur jag jobbar under dom där dagarna som Bokmässan går av stapeln. Men så fort jag vet det så är det ju bara att söka ledigt, om det nu kommer att behövas. 
(null)
Bild: Jag utanför Bokmässan 2025.
 
 Jag vet fortfarande inte hur jag ska lösa många av dom andra målen som jag har för i år. Jag har hela tiden sagt att det är ekonmimålet som är viktigast och är ajg säker på att något annat funkar att genomföra, då kanske jag kör på det. Jag säger kanske för jag tror aldrig att jag kan vara säker på nånting. Så fort jag blir för säker på att jag ska klara nånting, innan det faktiskt är klart så blir jag lätt både för bekväm och slarvig. Jag vill iet tappa fokus det jag tycker är viktigast, men hur jag ser på allting just nu så ger jag inte upp drömmarna om att kunna göra annat i år än att bara få pengar att växa. 
Blandade bilder från resor, 2011 & 2012.
 
Jag vet också att när jag väl har kommit över den där "spärren", då kommer mer pengar in på kortare tid än vad det har gjort tidigare. Logiskt sätt borde jag då ha en större möjlighet att kunna få till dom resor jag vill göra i år. Förutom Bokmässaan så handlar det om tre andra upplevsleresor. Alla sätt att lösa alla mål på är bra, utom dom dåliga och tråkiga. Det är fortfarande sparandet av pengar som är det viktigaste för mig, men jag har absolut inte givit upp mina andra drömmar som jag har för i år. På fredag förverkligar jag förmodligen en av dom drömmar jag har haft sen länge. Jag kommer över den ekonomiska "spärren". Jag tror inte at någon kommer att vara gladare än jag. Min mormor kanske hade varit gladare än mig om hon hade levt idag. Det är ju hon som har fått mig att tänka på många av dom sätt jag tänker kring ekonomi idag. Det jag ska fixa på fredag var en grej som min mormor tyckte att alla borde göra. Så jag kanske omedvetet har kämpat för henne under detta året. Hon hade i alla fall blivit glad om hon såg och förstod vad jag nu är påväg att göra. 
 
Bild på min mormor när hon är på Teneriffa i slutet av 90-talet, eller i början av 2000-talet.
 
 


Dapa Music

 


Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE