Jag ger inte upp.
På fredag når jag min ekonomiska "spärr". Jag når en liten milstolpe i ekonmin och jag är ganska säker på att jag klarar det. Jag har ju lyckats hålla min planerade budget i snart ett halvår. Varje månad har jag gjort exakt som planerat och allt har funkat till 100%. I alla fall när det kommer till hur mycket pengar jag vill spara.

Men jag har ju andra mål för i år också. Jag försöker hitta lösningar på hur jag ska göra för att få ihop pengar till lite resor och en annan upplevelse, samtidigt som jag ändå ska spara pengar och nå mina ekonmiska mål för 2026.
Hittills i år har jag egentligen inte hittat någon lösning, förutom för en upplevsle grej. Det är Bokmässan i Göteborg till hösten. Den grejen ska inte vara några problem med att klara. Jag vet bara inte just nu hur jag jobbar under dom där dagarna som Bokmässan går av stapeln. Men så fort jag vet det så är det ju bara att söka ledigt, om det nu kommer att behövas.

Bild: Jag utanför Bokmässan 2025.
Jag vet fortfarande inte hur jag ska lösa många av dom andra målen som jag har för i år. Jag har hela tiden sagt att det är ekonmimålet som är viktigast och är ajg säker på att något annat funkar att genomföra, då kanske jag kör på det. Jag säger kanske för jag tror aldrig att jag kan vara säker på nånting. Så fort jag blir för säker på att jag ska klara nånting, innan det faktiskt är klart så blir jag lätt både för bekväm och slarvig. Jag vill iet tappa fokus det jag tycker är viktigast, men hur jag ser på allting just nu så ger jag inte upp drömmarna om att kunna göra annat i år än att bara få pengar att växa.

Blandade bilder från resor, 2011 & 2012.
Jag vet också att när jag väl har kommit över den där "spärren", då kommer mer pengar in på kortare tid än vad det har gjort tidigare. Logiskt sätt borde jag då ha en större möjlighet att kunna få till dom resor jag vill göra i år. Förutom Bokmässaan så handlar det om tre andra upplevsleresor. Alla sätt att lösa alla mål på är bra, utom dom dåliga och tråkiga. Det är fortfarande sparandet av pengar som är det viktigaste för mig, men jag har absolut inte givit upp mina andra drömmar som jag har för i år. På fredag förverkligar jag förmodligen en av dom drömmar jag har haft sen länge. Jag kommer över den ekonomiska "spärren". Jag tror inte at någon kommer att vara gladare än jag. Min mormor kanske hade varit gladare än mig om hon hade levt idag. Det är ju hon som har fått mig att tänka på många av dom sätt jag tänker kring ekonomi idag. Det jag ska fixa på fredag var en grej som min mormor tyckte att alla borde göra. Så jag kanske omedvetet har kämpat för henne under detta året. Hon hade i alla fall blivit glad om hon såg och förstod vad jag nu är påväg att göra.

Bild på min mormor när hon är på Teneriffa i slutet av 90-talet, eller i början av 2000-talet.

Dapa Music




Chauffören - KOM TILL MIG

Planking




Vecka 26
Det är bara att fortsätta att jobba nu. Om ca en månad börjar min semester och fram tills dess så jobbar jag på utan några extra lediga dagar. Jag jobbar 5 dagar i veckan och är ledig 2. Normalt och inte för mycket eller för lite.

Under denna veckan får jag se om jag kommer igång med pingisen igen eller om det bara blir promenadrundor. Pingishallen är väl färdigrenoverad nu i alla fall. Jag tror det var klar redan förra veckan. Man har bytt ut lysrören i taket till LED-lampor istället.

Jag är ärligt talat inte så sugen på att spela pingis just nu. Det är liksom inte säsong och det är ändå bra att vila lite från det och sen kanske man kan sätta igång när ajg har semester istället. Då är det ju också lättare att komma igång eftersom man inet jobbar med busskörning och går upp så jävla tidigt varje dag. Jag tror ju att jag kommer att vara hemma under större delen av min semester och då kommer jag nog bli mer sugen på att spela då.
Det är mycket ekonomi för min del denna veckan. Jag har haft mycket tålamod under denna månaden. Jag varit väldigt noga med att hålla min planerade budget och jag har bara hållit fokus på att jag ska komma över min ekonomiska "spärr". Jag tror att jag kommer att vara över den, senast fredag. Jag måste ju vara fortsatt noga med att hålla budget nu också. Efter jag kommer över "spärren" så får jag inte få någon övertro på mig själv och att jag kan klara alla mina mål hur lätt som helst. Jag måste tänka och ha fötterna på jorden. Jag vill inte misslyckas med mina ekonomimål igen. Missar jag "spärren" denna veckan, då kommer jag inte att förlåta mig själv. Lite mer tålamod måste jag ju kunna ha. Nästa vecka ska jag sen göra en bra plan för resten av sommaren. Det blir spännade och se om det finns utrymme för några resor och andra typer av upplevelser. Funkar det så vore det kul, men ekonomimålet för i år är fortfarande det viktigaste för mig under 2026.



Dapa Music - Dapa Deep









